carinainyork - 19 år fra Oslo, som for tiden studerer kriminologi ved universitetet i York, England. hits
Hjem Add Om meg Kontakt

Praha

Heisann!

For noen dager siden kom jeg og mamma hjem fra Praha, en liten mor-datter tur som vi hadde gledet oss lenge til! Vi hadde noen kjempe fine dager med mye gåing, shopping og god mat.

Arkitekturen i Praha var helt fantastisk, det var så mange gamle kirker og bygninger fra middelalderen. Vi besøkte en veldig kjent katedral som heter St. Vitus katedralen, den ligger ved Praha slott og var helt fantastisk fin å se på!

Det var en kjempe flott tur, selvom jeg er litt glad for å være hjemme igjen også! Vi har hatt så fine sommerdager her i Oslo så jeg kjenner det er deilig å ha ordentlig norsk sommer her hjemme i år. Denne uken bærer turen videre til hytta i Skien for å besøke litt familie, så det gleder jeg meg masse til.

• 2

Jotunheimen og Rondane

Hei!

Fra fredag til mandag dro jeg og venninna mi på tur i både Jotunheimen og Rondane. Vi kjørte opp til Gjendesheim på fredag og sov i telt der, før vi gikk Besseggen på lørdag. Det var en veldig tung tur, men absolutt verdt det for utsikten var helt fantastisk!

Etter å ha gått Besseggen tok vi turen videre til Mysusæter i Rondane hvor vi hadde planlagt en liten rundtur. På vei oppover stoppet vi innom et par steder vi hadde hatt lyst til å besøke.

Vi skulle egentlig ha en hviledag før vi gikk fra Mysusæter til Peer Gynt hytta og så til Rondvassbu, men vi bestemte oss heller for å droppe hviledagen og komme hjem noen dager tidligere. Rondane var også helt fantastisk fint, selvom turen var veldig hard og kroppen var ødelagt etterpå.

Nå har jeg et par dager hjemme før jeg drar til Praha med mamma på torsdag. Gleder meg masse til en liten storby ferie med mamma hvor vi også kan få feiret begge våres bursdager sammen (litt forsinket).

• 2

Hjem til Norge

Hei!

Nå har jeg endelig kommet hjem til Norge etter en lang reise i går. Turen gikk fint selvom det var en del forsinkelser, men vi tok igjen det meste i lufta så det gikk heldigvis greit! På mandag møtte jeg ei venninne som jeg ikke hadde sett på en god stund og vi dro ut en tur på byen. Det var en koselig kveld, selvom jeg var nokså sliten dagen etterpå.

Gårsdagen ble egentlig bare brukt til å reise på, kom hjem ganske sent så det var veldig deilig å kunne legge seg å sove (men det er helt ufattelig varmt). I dag skal jeg og noen venninner på Allsang på Grensen, i tillegg må jeg pakke fordi jeg og Anette reiser på tur på fredag og skal være borte i 5 dager. Vi skal blant annet gå Besseggen, så det gleder jeg meg masse til!

• 0

Scarborough

Hei

Siden det har vært så bra vær denne uken, så tok jeg og roomie oss en tur til Scarborough på fredag som en liten dagstur. Selvom været ikke var like bra ved kysten så var det fortsatt en veldig koselig dag.

Vi spiste god mat på en restaurant ved havna og tok semi-permanente tattoveringer på gøy. Vi brukte også litt penger på å vinne premier inne på spill-arkader. Resten av helgen har gått til å slappe av, mens i dag skal brukes til å begynne å pakke fordi jeg reiser hjem til Norge på tirsdag! Tenk at vi er i juli allerede.